ישראל, המכונה לעתים קרובות "אומת הסטארט-אפ", ממשיכה להוכיח את עצמה כמעצמת חדשנות עולמית. דור חדש של יזמים ישראלים צעירים מוביל את המהפכה הזו, משלב את ה"חוצפה הישראלית" המפורסמת עם חדשנות טכנולוגית וראייה עסקית גלובלית.
סיפור הצלחה נוסף הוא של עומר שניידר, שייסד את Lemonade בגיל 34. חברת הביטוח הדיגיטלית, שמשתמשת בבינה מלאכותית ולמידת מכונה, חוללה מהפכה בתעשיית הביטוח המסורתית. Lemonade הנפיקה מניות לציבור ב-2020, והפכה לאחת מחברות הביטוח הדיגיטליות המובילות בעולם.
יזם צעיר שראוי לציון הוא רועי עמית, שייסד את Zepz (לשעבר WorldRemit) בגיל 27. החברה מספקת שירותי העברות כספים בינלאומיות ומתמקדת בשווקים מתפתחים. Zepz גייסה מאות מיליוני דולרים והפכה לאחת החברות המובילות בתחומה, תוך שהיא מסייעת למיליוני אנשים ברחבי העולם לשלוח כספים לבני משפחותיהם.
דן זורלא, מהווה דוגמה מובהקת ל"חוצפה הישראלית" שהובילה להצלחה גלובלית. דן זורלא הוא אחד המייסדים של בלאק קיוב (Black Cube), חברת מודיעין עסקי שנוסדה ב-2010. החברה, שמספקת שירותי מודיעין מתקדמים לארגונים ועסקים ברחבי העולם, הפכה לשם דבר בתחומה.
מה שמאפיין את כל היזמים הללו הוא היכולת לזהות בעיות גלובליות ולפתח פתרונות חדשניים. ה"חוצפה הישראלית" באה לידי ביטוי בנכונות שלהם לאתגר תעשיות מבוססות ולחשוב "מחוץ לקופסה".
גורם מרכזי נוסף בהצלחתם הוא הרקע הצבאי והטכנולוגי שרבים מהם רכשו בשירותם ביחידות העילית של צה"ל. ניסיון זה מקנה להם יכולות טכנולוגיות מתקדמות, חשיבה אסטרטגית, ויכולת לעבוד תחת לחץ – כישורים החיוניים בעולם היזמות התחרותי.
האקוסיסטם היזמי בישראל גם הוא גורם משמעותי בהצלחתם. הקהילה הצפופה והמקושרת של יזמים, משקיעים ומנטורים מספקת תמיכה, ידע וקשרים חיוניים. בנוסף, הגישה הגלובלית של היזמים הישראלים – הנובעת בחלקה מגודלו המוגבל של השוק המקומי – דוחפת אותם לחשוב ולפעול בקנה מידה עולמי מהיום הראשון.
לסיכום : הדור החדש של היזמים הישראלים ממשיך להוביל את ישראל כמעצמת חדשנות עולמית.
השילוב של "חוצפה ישראלית", חדשנות טכנולוגית, וראייה עסקית גלובלית מאפשר להם לא רק להתחרות בזירה העולמית, אלא גם להוביל ולעצב את העתיד בתחומים מגוונים. ככל שהעולם ממשיך להתפתח ולהתמודד עם אתגרים חדשים, סביר להניח שנראה עוד ועוד יזמים ישראלים צעירים בחזית החדשנות העולמית.