חשיבות מגשר עסקי בעת סכסוך נדלן

סכסוך נדלן הוא רק אחד מבין עשרות סכסוכים שעלולים להתרחש בעולם. ממש כמו שזוגות נשואים עלולים לריב ולהזדקק לצד שלישי שיכול לגשר על הפערים שנוצרו ביניהם, כך גם שותפים עסקיים שעוסקים בנדלן עלולים להגיע לכדי מצב שהם לא מסוגלים להתגבר על המחלוקות בעצמם, ולפנות למגשר עסקי. לא מעט אנשים חושבים שמגשר עסקי הוא לא באמת אדם שיש לו את הכלים להביא את המחלוקת אל סיומה, ובדיוק בשביל אותם אנשים חשוב לנו לספר על החשיבות הגדולה של מגשר עסקי בעת סכסוך נדלן ובכלל.

תפקידו של מגשר עסקי

מגשר עסקי הוא הרבה יותר מרק שם של מקצוע. מאחוריו עומדת שורה ארוכה מאוד של כישורים שיכולים להוביל את השותפים העסקיים לכדי פתרונות מעולים ועלייה על דרך המלך, ולכן ויתור עליו לאורך הליך יישוב הסכסוכים הוא, בלשון המעטה, לא רעיון טוב כל כך.

מגשר עסקי למעשה יצטרף אל שני הצדדים וישמע את טענותיהם השונות לגבי ההליך. כל צד יספר את עמדתו, ויעלה על השולחן דרכי פתרון אפשריות, ותפקידו של מגשר עסקי יהיה להקשיב לשניהם, ולשקף לכל אחד מהצדדים את ההשלכות, היתרונות והמשמעויות של כל דרך פתרון שעולה על השולחן. בסופו של דבר, את ההחלטה מקבלים השותפים העסקיים, בליווי של מגשר עסקי שאינו יביע עמדה בשום שלב בתהליך.

סכסוך נדלן ללא מגשר עסקי עלול להסתיים בפיצוץ

סכסוכי נדלן הם סכסוכים שבהם מעורבים לא רק רגשות חזקים, אלא בחלק מהמקרים גם סכומי כסף גדולים. פיצוץ בסכסוך נדלן עלול להוביל להליך משפטי מכוער ששם במרכזו, בין היתר, את הכסף – דבר שיכול להיחסך על ידי מפגש עם מגשר עסקי.

מגשר עסקי יכול להוביל את הצדדים לכדי פתרון המחלוקת בצורה נעימה, טובה ומקצועית, מבלי לבזבז כספים רבים על עורכי דין, פתיחת תביעה, איסוף ראיות ועוד. כחלק מעבודתו של מגשר עסקי, הוא יתן לכל אחד מהצדדים להתבטא בכבוד ובהגינות, כך שבסופו של דבר ניתן יהיה לבחור בדרך הפתרון הטובה ביותר עבור שני הצדדים. פנו למרכז הישראלי לגישור ובוררות על מנת לקבל פרטים נוספים, וכדי להתחיל בהליך בקרוב.